Transporturile de mărfuri în/din statele, administraţiile feroviare (Căile Ferate)
ale cărora sunt participante la Convenţia Tarifară, în/din ţările terţe, precum şi între staţiile
administraţiilor feroviare (Căile Ferate) – participante la Convenţia Tarifară
1. La realizarea transportului de mărfuri în/din statele, administraţiile feroviare (Căile Ferate) ale căroră sunt participante la Convenţia Tarifară, în/din ţările terţe, precum şi între staţiile administraţiilor feroviare (Căilor Ferate) – participante la Convenţia Tarifară:
1.1. La transportul în vagon specializat tip cisternă, punctul 2.1.2.8. la prezentă politică, la coeficientul 0,7 la MTT calculat după Politica Tarifară CSI, se aplică suplimentar coeficientul:
Pentru mărfurile cu poziţiile NHM 2705, 2711 |
Pînă la 800 km inclusiv |
К = 1,428 |
1.2. La transportarea fructelor şi legumelor (poziţiile ETSNG 04100, 04200, 04300, 04400, 05100 – 05300, poziţiile şi codul NHM 0701 – 0710, 0803 – 0810, 12129100), produse în statele, administraţiile feroviare (Căile Ferate) ale cărora sunt parcitipante la Convenţia Tarifară, în vagon frigorifer pe Calea Ferată a Moldovei (CFM), la tarifele calculate conform regulilor prezentei PT, se aplică coeficientul 0,60.
1.3. În cazul transportului de mărfuri în vagonul, containerul (cu excepţia transporturilor realizate conform regulilor prevăzute de punctul 2.1.2.6) capitolelor, poziţiilor, subpoziţiilor şi codurilor NHM 28045090, 28049, 28054, 32121, 7106-7112, 7115, 74 (cu excepţia 7401, 7418), 75 (cu excepţia 7501), 76 (cu excepţia 7615), 78, 79, 80, 81 (cu excepţia 81052), 8302, 83079, 8309, 8311, 85481 la tarifele calculate în conformitate cu punctul 2 al prezentei PT se aplică suplimentar coeficientul 2,00.
1.4. La transportarea platformei private (ce nu aparţine transportatorului), specializate pentru transportul containerelor de mare capacitate, goale (înapoierea containerului după descărcare, îndrumarea containerului la încărcare) la tarifele, calculate în conformitate cu punctul 2 al prezentei PT, se aplică suplimentar coeficientul 0,85.
1.5. În cazul transportul mărfurilor în tranzit pe CFM:
1.5.1. Plata este stabilită potrivit tarifelor calculate în conformitate cu regulile prezentei Politici Tarifare, cu aplicarea coeficienţilor, indicaţi în tabel sau conform taxelor tarifare aplicate pentru transporturile de mărfuri în direcţii determinate:
Nr. |
Denumirea mărfii (poziţiile, subpoziţiile, codurile NHM) |
Itinerarul |
Tariful special în dolari SUA la realizarea transportului de mărfuri pe direcţii determinate sau coeficientul la tarifele de bază |
Vagoanele parcului de inventar |
Vagoane private |
  |
1 |
Cărbune (2701, 2702) |
Novosaviţcaia – Etulia |
K=4,50 |
K=0,33 K=0,311 |
Etulia – Novosaviţсaia |
Novosaviţсaia – Etulia – Giurgiuleşti |
2 |
Minereu (2600,7203) |
Novosaviţcaia – Etulia |
K=0,4 |
K=0,33 K=0,312 |
Etulia – Novosaviţсaia |
Novosaviţсaia – Etulia – Giurgiuleşti |
3 |
Flux calcaros (2521) |
Etulia – Novosaviţсaia |
K=0,4 |
K=0,33 |
Giurgiuleşti - Etulia – Novosaviţсaia |
4 |
Îngrăşăminte minerale (3102-3105) în vagon universal |
Novosaviţcaia – Etulia |
K=0,5 |
K=0,47 K=0,453 |
Novosaviţсaia – Etulia – Giurgiuleşti |
K=0,52 |
Vălcineţ – Ungheni |
K=0,47 |
K=0,44 |
5 |
Metale feroase 72 (excepţie 7204, 7203) fabricate din metale 7300 |
Novosaviţcaia – Etulia |
K=0,57 |
K=0,63 |
Novosaviţсaia – Etulia – Giurgiuleşti |
Giurgiuleşti - Etulia – Novosaviţсaia |
6 |
Sare (2501) |
Novosaviţсaia – Etulia – Giurgiuleşti |
K=0,54 |
K=0,51 |
Giurgiuleşti - Etulia – Novosaviţсaia |
7 |
Zahar (1701) |
Vălcineţ – Ungheni |
K=0,554 |
K=0,64 |
Ungheni - Vălcineţ |
K=0,6 |
K=0,6 |
8 |
Petroliere albe 27090010, 27090090, 2712, 2713, 27149000, 2715, 2721-2749, 340319, 340399, 3404, 381121, 381129, 38170050, 38241000 |
Novosaviţcaia – Etulia |
K=0,4 |
K=0,4 |
Etulia - Novosaviţcaia |
Novosaviţсaia – Etulia – Giurgiuleşti |
Vălcineţ - Ungheni |
K=0,4 |
K=0,37 |
9 |
Gaze lichefiate 27071-27075, 27079920, 28011, 28013000 (fluor), 28013010, 28041-28044, 28112100, 28121100, 28141, 28539030, 2901, 2902, 29321200, 29333100, 29333955, 3817 (excepţie 38170050) |
Novosaviţcaia – Etulia |
- |
K=0,63 |
Etulia - Novosaviţcaia |
- |
K=0,63 |
Novosaviţсaia – Etulia – Giurgiuleşti |
- |
K=0,63 |
Vălcineţ – Etulia – Giurgiuleşti |
- |
K=0,53 |
10 |
Gaze 2705, 2711(excepţie 271129 gazolină stabilă) |
Novosaviţсaia – Etulia – Giurgiuleşti |
- |
18,60 |
Giurgiuleşti – Etulia – Novosaviţсaia |
Novosaviţсaia – Etulia |
11 |
Acrilonitril (29261000) |
Novosaviţcaia – Etulia |
- |
10,3 |
12 |
Vermut şi alte vinuri naturale din struguri (2204, 2205), alte băuturi fermentate (2206) |
Ungheni - Vălcineţ |
K=0,48 |
K=0,48 |
13 |
Lemn (4401) |
Vălcineţ - Ungheni |
45 t şi mai mult – K = 0,57 40 т şi mai puţin – K = 0,58 |
50 t şi mai mult – K = 0,43 45 т – K = 0,45 40 т – K = 0,45 35 т şi mai puţin – K = 0,5 |
14 |
Cocs petrolier (271311) |
Giurgiuleşti – Etulia – Novosaviţcaia |
K=0,55 |
K=0,53 |
15 |
Containere 20 ft. şi 40 ft. încărcate, private şi ale parcului de inventar de capacitate mare, universale şi specializate |
Pentru toate itinerarele |
K = 0,7 |
16 |
Containere 20 ft. şi 40 ft. goale, private şi ale parcului de inventar de capacitate mare, universale şi specializate |
K = 0,5 |
Unde:
1 În condiţia transportării unui volum minim, consolidat, de 30 mii t/lună pe cele trei itinerare: Novosaviţcaia –Etulia- Giurgiuleşti fr., Novosaviţcaia – Etulia fr. şi Etulia-fr – Novosaviţcaia-fr.
2 În condiţia transportării unui volum minim, consolidat, de 120 mii t/lună pe cele trei itinerare: Novosaviţcaia – Giurgiuleşti fr., Novosaviţcaia – Etulia şi Etulia-fr – Novosaviţcaia-fr.
3 În condiţiile transportării unui volum minim garantat consolidat de 7 mii t/lună, cumulat pe itinerarele Novosaviţcaia fr.-Etulia fr., Novosaviţcaia– Etulia – Giurgiuleşti şi Vălcineţ fr. –Ungheni fr., pentru fiecare ţară exportatoare.
4 În condiţia executării operaţiilor de transpunere a vagoanelor pe boghiuri de alt ecartament în staţia Ungheni.
1.5.2. La transportarea containerelor încărcate şi goale în garnitura trenului de transport combinat „Viking” şi a trenului de containere “ZUBR” plate este stabilită în conformitate cu tabelul de mai jos:
Dolari SUA pentru container – km |
Tipodimensiunea containerului |
Vagon al parcului de inventar (proprietate a transportatorului) |
Vagon privat (ce nu aparţine transportatorului)
|
Încărcat |
Gol |
Încărcat |
Gol |
|
Container 20ft
| 0,204
| 0,101
| 0,173
| 0,086
|
Container 30ft
| 0,306
| 0,152
| 0,260
| 0,129
|
Container 40ft
| 0,382
| 0,191
| 0,325
| 0,162
|
Container 45ft
| 0,471
| 0,242
| 0,400
| 0,206
|
Container refrigerent 20ft
| 0,242
| 0,121
| 0,206
| 0,103
|
Container refrigerent 30ft
| 0,363
| 0,182
| 0,309
| 0,155
|
Container refrigerent 40ft
| 0,436
| 0,218
| 0,371
| 0,185
|
Container-cisternă (tanc container) 20ft
| 0,254
| 0,133
| 0,216
| 0,113
|
Container-cisternă (tanc container) 30ft
| 0,381
| 0,200
| 0,324
| 0,170
|
Container-cisternă (tanc container) 40ft
| 0,460
| 0,230
| 0,391
| 0,196
|
Plata pentru transportul containerelor de mare capacitate încărcate şi goale, în vagon din parcul de inventar (ce aparţine transportatorului) este calculată conform tarifelor indicate în tabel, cu aplicarea coeficientului 1,18.
La transportarea mărfurilor perculoase şi a metalelor neferoase nu se aplică coeficienţi de majorare.
La transportarea containerelor universale cu lungime de 20ft cu masa brută maximă de şablon 30 şi mai multe tone şi cu masa brută efectivă de peste 24 tone, coeficientul 1,20 nu se aplică.
Tarifele pentru transportul containerelor refrigerente (inclusive şi a celor autonome), includ costul transportului grupului dizel-generator şi a personalului de deservire a acestuia.
Tariful pentru transportul auto-trenurilor în garnitura trenurilor de transport combinat “Viking” în mărime de 0,176 dolari SUA pentru un container – km, este stabilit ţinînd cont de returul gol al platformei.
Taxele vor fi valabile în condiţia stabilirii unor tarife analoage de către Căile Ferate – participante la proiectele trenului de transport combinat “Viking” şi a trenului de containere “ZUBR”.
|