ru ro

Calcularea plăţii pentru transportul de mărfuri

2. Calcularea plăţii pentru transportul de mărfuri din/în statele, ale căror administraţii feroviare (căi ferate) sunt participante la Convenţia Tarifară, în/din ţările terţe precum şi între staţiile administraţiilor feroviare (căilor ferate) – participante la Convenţia Tarifară


2.1. Transportul mărfii în vagon


Plata pentru transportul mărfii în vagon, este calculată conform tarifelor TTI cu aplicarea coeficienţilor stipulaţi în prezentul punct şi în Anexa 9 la prezenta PT.
Determinarea tipului de material rulant, se efectuează în conformitate cu Indicatorul sistemului de numerotare din opt cifre a vagoanelor de marfă cu ecartament 1520mm, aprobat la cea de-a 32-a şedinţă a Comisiei specialiştilor pentru informatizarea transportului feroviar (28-29 aprilie 2005, or. Moscova) cu modificările şi completările ulterioare.

2.1.1. În vagon universal (cu excepţia încărcăturilor agabaritice şi periculoase)

Taxele Politicii Tarifare pentru transportul de marfă în vagon universal sunt calculate conform TTI cu aplicarea coeficienţilor:
  • pentru distanţa de până la 200 km inclusiv – 1,00;
  • pentru distanţa ce depăşeşte 200 km – 0,68.

Modul de calculare şi rotunjire a tarifului de bază este prezentat în Anexa 3 la prezenta PT.

În cazul în care greutatea mărfii în vagon depăşeşte 25 tone, la tariful stabilit pentru categoria de 25 tone se aplică coeficienţii prezentaţi în tabelul 1.

Tabelul 1

Categorii de greutate
25 t 30 t 35 t 40 t 45 t 50 t 55 t 60 t
1,00 0,93 0,83 0,75 0,68 0,63 0,59 0,55

Tarifele de bază pentru transportul de marfă în vagon universal al parcului de inventar (proprietate a transportatorului), sunt prezentate în tabelul 1, Anexa 10.

2.1.2. În vagon specializat

2.1.2.1. În vagon frigorifer

2.1.2.1.1. Pentru transportul de mărfuri perisabile în Vagon Frigorifer Autonom (în continuare – VFA), sau în secţia frigoriferă compusă din grupul diesel-generator şi patru vagoane de marfă, plata pentru vagon este calculată în felul următor:

  • la încărcarea vagonului sub 25 tone - conform tarifului TTI pentru categoria de greutate de 20 tone pentru masa 25 tone;
  • la încărcarea unui vagon de 25 tone şi mai mult – conform tarifului TTI pentru categoria de greutate de 25 tone pentru masa calculată a expediţiei.

Modul de calculare şi rotunjire a tarifelor de bază, sunt expuse în Anexa 3 la prezenta Politică Tarifară.

2.1.2.1.2. Dacă la solicitarea expeditorului, pentru transportul mărfurilor perisabile, se oferă secţia frigoriferă, compusă din grupul diesel-generator şi 1, 2, 3 vagoane de marfă, calcularea taxelor pentru transportul de mărfuri în vagonul încărcat se efectuează conform prevederilor stipulate în punctul 2.1.2.1.1. al prezentei PT cu aplicarea coeficienţilor 1,70; 1,40; şi respectiv 1,10.

Dacă la solicitarea expeditorului, pentru transportul mărfurilor perisabile, se oferă secţia frigoriferă compusă din grupul cu vagonul diesel-generator şi 5 şi mai multe vagoane de marfă din parcul de inventar (proprietate a transportatorului), calcularea taxelor pentru transportul mărfii se efectuează conform prevederilor punctului 2.1.2.1.1. al pretentei PT cu aplicarea coeficientului 0,85 dacă secţia este compusă din cel puţin 5 vagoane încărcate.

2.1.2.1.3. Plata pentru transportul vagonului cu grupul diesel-generator şi deplasarea echipei de deservire în garnitura secţiei frigorifere a parcului de inventar (proprietate a transportatorului), nu se încasează separat.

Plata pentru transportul vagonului diesel-generator în componenţa secţiei frigorifere încărcate sau goale, private (care nu aparţine transportatorului), este calculată conform tarifului 0,12 CHF pentru osie – km. Plata pentru deplasarea echipei de deservire a secţiei frigorifere în acest vagon, în mod separat, nu se percepe.

Plata pentru transportul vagonului gol în garnitura secţiei frigorifere încărcate, independent de apartenenţa acesteia, este calculată conform tarifului de 0,10 CHF pentru 1 osie-km.

2.1.2.1.4. Dacă vagonul frigorifer a fost oferit de către transportator în locul vagonului acoperit prevăzut în cerere expeditorului şi transportul se derulează fără menţinerea regimului de temperatură, plata pentru transport este calculată conform regulilor, aplicate pentru transportul de mărfuri în vagon universal, pentru masa calculată a expediţiei în vagon specializat, însă nu mai puţin decât 40 tone.

Dacă în locul vagoanelor acoperite solicitate în cerere, se oferă o secţie frigoriferă compusă din vagoane de marfă şi vagonul diesel-generator şi transportul se efectuează fără menţinerea regimului de temperatură, plata pentru transport este calculată pentru fiecare vagon de marfă conform regulilor aplicate pentru vagonul universal pentru masa calculată a expediţiei în vagon specializat, însă nu mai puţin decât 40 tone cu aplicarea coeficientului 1,15.

În asemenea cazuri, staţia de expediere (transportatorul contractant) face în scisoarea de trăsură menţiunea ”ИЗВК”, care confirmă utilizarea vagonului frigorifer în locul vagonului acoperit prevăzut în cerere.

Dacă vagonul frigorifer a fost oferit conform cererii expeditorului pentru transportul altor mărfuri decât celor perisabile, plata pentru transport este calculată ca pentru transportul mărfurilor perisabile.

2.1.2.2. În vagon-termos şi vagon-răcitor

Plata pentru transportul de mărfuri perisabile în vagon-termos şi vagon-răcitor, este stabilită prin înmulţirea plăţii calculate pentru transportul mărfii perisabile, transportate în vagonul VFA sau în vagonul din secţia frigoriferă compusă din vagonul diesel-generator şi patru vagoane de marfă, la coeficientul 0,60.

În cazul transportului în vagon frigorifer a mărfurilor, admise pentru transportul în vagon-termos, dacă vagonul frigorifer a fost oferit în locul vagonului-termos prevăzut în cerere, plata este calculată conform tarifelor aplicate pentru transportul de mărfuri perisabile în vagon-termos. În acest caz, staţia de expediere (transportatorul contractant) face în scrisoarea de trăsură menţiunea ”ИЗВТ” care confirmă utilizarea vagonului frigorifer în locul vagonului termos, prevăzut în cerere.

Dacă vagonul-termos a fost oferit pentru transportul altor mărfuri decât a celor perisabile, în locul vagonului acoperit prevăzut în cerere, atunci plata pentru transport este calculată conform regulilor aplicate pentru vagonul universal, pentru masa calculată a expediţiei, însă nu mai puţin decât pentru 60 tone. În acest caz, staţia de expediere (transportatorul contractant) face în scrisoarea de trăsură menţiunea ”ВТВК” care confirmă utilizarea vagonului-termos în locul vagonului acoperit prevăzut în cerere.

Dacă vagonul-termos a fost oferit conform cererii expeditorului pentru transportul altor mărfuri decât a celor perisabile, atunci plata pentru transport este calculată la fel ca pentru mărfurile perisabile, în conformitate cu prezentul punct cu aplicarea coeficienţilor indicaţi în Anexa 9 la prezenta PT.

2.1.2.3. În cisternă şi în vagon descoperit de tip buncăr

Plata pentru transportul încărcăturilor lichide este calculată conform tarifelor TTI pentru categoria de greutate de 25 tone pentru masa calculată a expediţiei, însă numai puţi decât pentru 25 tone cu aplicare coeficienţilor perzrntaţi în tabelul 2:

Tabelul 2

Mărfuri, poziţii şi coduri NHM Coeficient
Pentru mărfurile indicate la poziţiile, subpoziţiile şi codurile NHM 27090010, 27090090, 2712, 2713, 27149000, 2715, 2721-2749, 340319, 340399, 3404, 381121, 381129, 38170050, 38241000:  
La distanţa până la 200 km (inclusiv) 1,00
Pentru distanţa de peste 200 km 0,50
Pentru măfurile atribuite la poziţiile NHM 2705, 2711 1,428
Pentru mărfurile indicate la poziţiile, subpoziţiile şi codurile NHM 27071-27075, 27079920, 28011, 28013000 (fluor), 28013010, 28041-28044, 28112100, 28121094, 28141, 28530030, 2901, 2902, 29321200, 29333100, 29333955, 3817 (cu excepţia 38170050) 1,00 1,00
Pentru mărfurile indicate la poziţiile, subpoziţiile şi codurile NHM 1520, 27079980, 2905-2908, 29094100 (dielenglicol), 29321300, 3820, 38237, 3826, 39053 0,75
Pentru mărfurile perisabile, transportate în vrac în cisterne menţionate la poziţiile, subpoziţiile şi codurile NHM 0401, 04031000-04031039, 04039091-04039099, 04041000, 04041048-04049089, 0405, 0406, 1501-1506, 15161000-15161090, 151790 (cu excepţia 15179091 uleiuri nevolatile vegetale lichide), 15180091 -15180099 (cu excepţia uleiurilor vegetale şi fracţiunile acestora), 2009, 2105, 2201-2206 0,70
Pentru alte mărfuri, transportate în cisterne 0,60

Aici şi în continuare, dacă nu este prevăzut altfel, numerele poziţiilor sunt prezentate în conformitate cu NHM.

Modul de calculare şi rotunjire a tarifului de bază, este expus în Anexa 3.

Tarifele de bază pentru transportul mărfurilor în vrac, în cisterne sau în vagoane descoperite de tip buncăr, ale parcului de inventar (proprietate a transportatorului), sunt prezentate în tabelul 2, Anexa 10 la prezenta PT.

2.1.2.4. În vagon specializat pentru transportul autovehiculelor

Plata pentru transportul mărfurilor în vagon specializat, predestinate pentru transportul autovehiculelor, este calculată conform tarifelor TTI pentru categoria de greutate de 10 tone pentru masa calculată a expediţiei, însă nu mai puţin deât 10 tone.

2.1.2.5. În vagon de călători

Plata pentru transportul mărfurilor în vagonul de călători din garnitura trenului de marfă, este calculată conform tarifelor TTI pentru categoria de greutate de 25 tone pentru masa calculată a expediţiei, însă nu mai puţin decât pentru 66 tone (fără aplicarea coeficienţilor, indicaţi în tabelul 1, punctual 2.1.1. al prezentei PT).

2.1.2.6. Pe transportoare cu 4-, 6- şi 8- osii în garnitura trenului de marfă

Plata pentru transportarea mărfurilor gabaritice pe transportoare cu 4-, 6- şi 8- osii în garnitura trenului de marfă, este calculată conform tarifelot TTI pentru masa calculată a expediţiei, însă nu mai puţin, decât pentru 5 tone pe fiecare osie a transportorului (adică 20 tone pentru transportorul – cu 4 osii; 30 tone – cu 6 osii; 40 tone – cu 8 osii).

2.1.2.7. Pe vagon-platformă specializat din parcul de inventar (proprietate a transportatoului) pentru transportul containerelor de mare capacitate cu lungimea pe osiile de cuplaj a cuplelor automate mai mare de 19 metri.

Plata pentru transportul încărcăturilor gabaritice pe vagon-platformă specializat al parcului de invetar (proprietate a transportatoului) pentru transportul containerelor de mare capacitate cu lungimea pe osiile de cuplaj a cuplelor automate mai mare decât 19 metri, este calculată conform regulelor prezentei PT pentru transportul de mărfuri în vagon universal cu aplicarea coeficientului 1,20.

2.1.2.8. În alte tipuri de vagoane specializate

Plata pentru transportul mărfurilor în vagonul specializat, care nu este prevăzut în punctele 2.1.2.1. – 2.1.2.7. din prezenta PT, este calculată conform regulilor prezentei PT, aplicate pentru transportul de mărfuri în vagon universal în conformitate cu punctual 2.1.1. al prezentei PT, aplicând coeficienţii din Anexa 9 la prezenta PT.

2.2. Vagoane de marfă private (care nu aparţin transportatorului) încărcate şi goale

Normele acestui punct se extend inclusiv asupra transporturilor de mărfuri în vagonul parcului de inventar (proprietate a transportatoului), transmis în locaţiune sau în vagonul din dotarea transportatorului înregistrat în BAD VP cu simbolul respectiv de proprietate.

2.2.1. Taxele pentru transporturile de mărfuri în vagon privat (ce nu aparţin transportatorului), sunt calculate prin înmulţirea taxelor, calculate conform punctelor 2.1. sau 2.5. din prezenta PT, la coeficientul 0,85.

Taxele pentru transportul de mărfuri în secţie frigoriferă privată (ce nu aparţine transportatorului) sunt calculate prin înmulţirea taxelor calculate conform puctului 2.1.2.1. din prezenta PT, la coeficientul 0,80.

2.2.2. Plata pentru transportul pe baza documentelor de transport complete, a vagonului privat (ce nu aparţine transportatorului), cu excepţia transportorului în stare goală după descărcare/ sau a vagonului gol dirijat la încărcare şi a containerului, inclusiv a vagoanelor îndrumate pentru curăţare, spălare sau dezinfectare şi a celor după curăţare, spălare sau dezinfectare (codurile NHM 99210000, 99213000, 99220000, 99223000) este calculată conform tarifului 0,10 CHF pentru 1 osie-km.

Plata pentru transportarea unui transportor în stare goală, se calculează în conformitate cu prevederile punctelor 2.7.7. – 2.7.9 din prezenta PT.

Plata pentru transportul din staţiile portuare şi staţiile de racordare a liniilor de cale ferată cu ecartament diferit, a vagonului privat (ce nu aparţine transportatorului), în stare goală, după descărcarea mărfii transportată în tranzit, la staţia căii ferate de expediere a vagonului cu marfă, este stabilită conform regulilor prezentei PT.

2.2.3. Plata pentru transportul vagonului, cu excepţia celui prevăzut în punctul 2.2.2. din prezenta PT, în stare goală, pe baza documentelor de transport complete, inclusiv şi a vagonului privat (ce nu aparţine transportatorului) predat la/de la reparaţie, la fier vechi, în cazul schimbării proprietarului etc., este calculată conform regulilor stipulate în punctul 2.7 al prezentei PT.

2.2.4. Taxele pentru transportul containerului, indiferent de apartenenţa acestuia, în vagon privat (ce nu aparţine transportatorului), sunt calculate prin înmulţirea tarifelor calculate în conformitate cu punctul 2.4. al prezentei PT, la coeficientul 0,85.

Plata pentru transportul vagonului-platformă specializat, privat (ce nu aparţine transportatorului) cu containere goale ale parcului de inventar, este calculată conform tarifului 0,10 CHF pentru 1 osie-km .

2.2.5. Taxele pentru transportul în cisterne private (ce nu aparţine transportatorului) a mărfurilor atribuite la poziţiile NHM 27071-27073, 290211, 29022, 29023, 290241-290244, 29026, 29027, 29029 sunt calculate prin înmulţirea taxelor calculate în conformitate cu punctul 2.1.2.3. din prezenta PT la coeficientul 0,85.

2.2.6. Taxele pentru transportul pe vagonul-platformă specializat privat (ce nu aparţine transportatorului) a MTA (mijloc de transport auto) şi UTI (unitate de transport intermodal) (cu excepţia containerelor) în stare goală sau încărcate, sunt calculate în conformitate cu punctele 2.3.1. şi 2.3.2. ale prezentei PT, cu aplicarea coeficientului 0,85.

2.2.7. În cazul depistării în traseul pe CFM a unor defecţiuni tehnice la vagonul privat (ce nu aparţine transportatorului), încărcat sau gol, care creează impedimente pentru continuarea transportului şi efectuarea reparaţiei cu detaşare acestui vagon în alte condiţii decât la staţia de detaşare (fără transbordare), plata pentru transport este calculată pentru distanţa de transport, stabilită ca sumă a distanţelor de la staţia de frontieră de intrare/ staţia de expediere/ staţia de destinaţie, până la staţia de detaşare, de la staţia de detaşare până la staţia de reparaţie şi de la staţia de reparaţie până la staţia de frontieră de ieşire/ staţia de expediere/ staţia de destinaţie. Prevederile acestui punct se aplică în cazul în care defectarea vagonului privat (care nu aparţine transportatorului) nu s-a produs din cupla căii ferate.

2.3. Transportul UTI (cu excepţia containerului) şi MTA încărcate sau goale

2.3.1. Plata pentru transportul pe platformă specializată a UTI încărcat (cu excepţia containerului) şi a MTA, este calculată pentru fiecare vagon separat conform tarifelor TTI pentru categoria de greutate de 10 tone pentru masa calculată a expediţiei – 10 tone, indiferent de masa efectivă şi gradul de agabariticitate.

2.3.2. Plata pentru transportul pe platformă specializată a semiremorcii goale şi a MTA până la şi după utilizarea acestora pentru transportul mărfii pe CFM, este calculată pentru fiecare vagon separat conform tarifului TTI pentru categoria de greutate de 10 tone pentru masa de calcul a expediţiei de 7 tone indiferent de masa efectivă şi gradul de agabariticitate.

Plata pentru transportul pe platformă specializată a caroseriei auto demontabile goale, până la sau după utilizarea acesteia pentru transportul mărfii pe CFM este calculată conform tarifului TTI pentru categoria de greutate de 10 tone pentru masa calculată a expediţiei de 5 tone indiferent de masa efectivă şi gradul de agabariticitate.

2.4. Transportul containerului încărcat şi gol

2.4.1. Container universal al parcului de inventar

2.4.1.1. Taxele pentru transportul de mărfuri în containere sunt calculate conform tarifelor TTI pentru containerul universal de mare capacitate încărcat, de categoria respectivă, cu aplicarea următorilor coeficienţi:

  • la distanţa până la 150 km inclusiv – 1,00;
  • la distanţa ce depăşeşte 150 km – 0,35.
    şi coeficienţii prezentaţi în Anexa 9 la prezenta PT.

Modul de calculare şi rotunjire a tarifului de bază, este prezentat în Anexa 3 la prezenta PT.

Taxele de bază pentru transportul containerului universal de mare capacitate încărcat, de categoria respectivă, sunt indicate în tabelul 3, Anexa 10 la prezenta PT.

Tarifele de bază pentru transportul containerului universal de mare capacitate încărcat, de categoria respectivă, sunt indicate în tabelul 3, Anexa 10 la prezenta PT.

2.4.1.2 Plata pentru transportul containerului universal încărcat, cu lungimea de 20 ft, cu masa brută maximă (şablon) de 30 şi mai multe tone şi cu masa brută efectivă de 24 tone, este calculată în conformitate cu prevederile punctului 2.4.1.1. al prezentei PT pentru containerul cu lungimea de 20 ft cu aplicarea coeficientului 1,20.

2.4.1.3. Taxele pentru transportul de mărfuri în container universal de tonaj mijlociu, sunt calculate conform tarifelor TTI pentru containere de capacitate mijlocie de categoria respectivă, cu aplicarea coeficienţilor din punctul 2.4.1.1. al prezentei PT.

Modul de calculare şi rotunjire a tarifului de bază, este prezentat în Anexa 3 la prezenta PT.

Tarifele de bază pentru transportul de mărfuri în containerecontainerelor de capacitate mijlocie încărcate, de categoria respectivă, sunt prezentate în tabelul 5, Anexa 10 din prezenta PT.

2.4.1.4. În cazul transportului în container universal a mărfurilor cu diferite denumiri, inclusiv şi a celor care necesită majorarea tarifelor (mărfuri periculoase, metale neferoase şi articole din metale neferoase cu destinaţie de producţie), plata pentru transport este calculată conform tarifului pentru containerul universal cu majorarea respectivă a cotei tarifului ce revine mărfii, care necesită majorarea tarifului. Cota tarifului, care necesită a fi majorată, se stabileşte proporţional masei mărfii date, în masa totală a mărfii aflate în container.

2.4.2. Container universal privat

2.4.2.1. Taxele pentru transportul mărfii în container privat, sunt calculate prin înmulţirea taxelor calculate în conformitate cu prevederile punctului 2.4.1. al prezentei PT, la coeficientul 0,85.

2.4.2.2. Taxele pentru transportul containerului universal privat gol, sunt calculate conform tarifelor TTI pentru containerul gol de categoria respectivă, cu aplicarea coeficienţilor stipulaţi în punctul 2.4.1.1. al prezentei PT.

Modul de calculare şi rotunjire a tarifului de bază este indicat în Anexa 3 la prezenta PT.

Taxele de bază pentru transportul containerului universal, privat, gol, sunt prevăzute în tabelul 3, Anexa 10 la prezenta PT.

2.4.3. Container specializat

2.4.3.1. Taxele pentru transportul de mărfuri în container-cisternă (tanc-container), precum şi a containerului-cisternă privat, gol, sunt calculate prin înmulţirea taxelor pentru transportul containerului de categoria respectivă, calculate în conformitate cu prevederile punctelor 2.4.1. şi 2.4.2. (cu excepţia punctului 2.4.1.2.) din prezenta PT, la coeficientul 1,40. Taxele pentru transportul mărfurii atribuite la poziţiile NHM 2009, 2204, 2205, 2206 în container-cisternă (tanc-container), sunt stabilite prin înmulţirea taxelor stabilite pentru containerul universal, încărcat, de categoria respectivă, calculate în conformitate cu prevederile punctelor 2.4.1. şi 2.4.2. (cu excepţia punctului 2.4.1.2.) din prezenta PT, la coeficientul 1,30.

2.4.3.2. Taxele pentru transportul mărfii în container frigorifer, precum şi a containerului frigorifer gol, privat, sunt calculate prin înmulţirea taxelor stabilite pentru containerul universal de categoria respectivă, calculate în conformitate cu prevederile punctelor 2.4.1. şi 2.4.2. (cu excepţia punctului 2.4.1.2.) din prezenta PT, la coeficientul 1,35.

Plata pentru transportul mărfii în container frigorifer pe cuple din platforme private (ce nu aparţin transportatorului), cu vagon-diesel generator, privat (ce nu aparţine transportatorului), separat, este calculată conform tarifelor stabilite pentru containerul universal de categoria respectivă în conformitate cu punctele 2.4.1. şi 2.4.2 (cu excepţia punctului 2.4.1.2.) din prezenta PT, fără aplicarea coeficienţilor prevăzuţi la punctul 2.2.4. al prezentei PT.

Plata pentru transportul vagonului-diesel generator privat (ce nu aparţine transportatorului), în cursă cu încărcătură şi fără încărcătură, este calculată conform tarifului 0,12 CHF pentru o osie-km.

Plata pentru deplasarea în vagonul-uzină electrică cu motorul-generator diesel privat (ce nu aparţine transportatorului) a fiecărui însoţitor care însoţeşte cupla din platforme private (ce nu aparţin transportatorului) cu containere frigorifere în cazul în care există menţiunea respectivă în scrisoarea de trăsură, este calculată conform tarifului 12,00 CHF pentru fiecare 100 km începuţi.

În cazul în care obligaţiile însoţitorilor sunt executate de echipa de deservire, taxa pentru călătorie, nu se percepe.

2.4.3.3. Taxele pentru transportul containerului specializat de alt tip (care nu este prevăzut de punctele 2.4.3.1 şi 2.4.3.2. din prezenta PT), parametrii căruia coincid cu parametrii containerului universal, sunt calculate conform regulilor din prezenta PT valabile pentru containerul universal.

2.4.4. Plata pentru transportul containerului gol şi încărcat care nu corespunde cerinţelor acordurilor internaţionale, standardelor şi regulamentelor tehnice care reglementează paramertii şi accesul lor la transportare în trafic internaţional pe calea ferată, este calculată conform regulilor prezentei PT, valabile pentru transportul de mărfuri în vagon universal pentru masa calculată a expediţiei care include masa mărfii şi masa tarei.

2.5. Transportul încărcăturilor agabaritice de mare lungime şi a mărfurilor transportate pe transportatoare şi cuple de vagoane

2.5.1. Transportul încărcăturilor agabaritice şi a tuturor mărfurilor pe transportatoare, se coordonează în conformitate cu Instrucţiunea privind transportul încărcăturilor agabaritice şi supragrele pe căile ferate ale statelor – participante la CSI, Republicii Lituania, Letonia şi Estonia, aprobate la cea de-a 30-a şedinţă a Consiliului pentru transportul feroviar al statelor - participante la CSI din 19 octombrie 2001, cu modificările şi competările ulterioare.

Plata pentru transportul încărcăturilor agabaritice este calculată după cum urmează:

2.5.1.1 Pata pentru transportul mărfii agabaritice de nivel inferior (1 – 2 partea de jos, 1 – 3 partea laterală şi 1 – 2 partea de sus) efectuat pe platforma cu patru osii şi în vagon descoperit din garnitura trenului de marfă, conform regulilor din prezenta PT valabile pentru transportul de mărfuri în vagon universal:

  • la încărcătura vagonului până la 25 tone inclusiv, plata este calculată conform tarifului aplicat pentru catregoria de greutate 25 tone. Ca masă de calcul a expediţiei se ia greutate de 25 tone;
  • la încărcătura vagonului peste 25 tone – conform regulilor prezentei PT.

În cazul transportării mărfii indicate pe platforme specializate ale parcului de inventar (ce aparţine transportatorului), prevăzute pentru transportul containerelor de mare capacitate cu lungimea pe osiile de cuplaj a cuplelor automate mai mari decât 19 metri, la tariful menţionat mai sus, se aplică coeficientul 1,20 prevăzut de punctul 2.1.2.7 din prezenta PT.

2.5.1.2. Plata pentru transportul pe platformă cu 4 osii şi în vagonul descoperit, din garnitura tranului de marfă, a încărcăturii agabaritice cu nivelul de depăşire a gabaritului mai mare decât cele indicate în punctul 2.5.1.1. din prezenta PT (cu excepţia încărcăturilor cu gabaritul lateral şi cel din partea de jos de nivelul 6 şi celor supra agabaritice precum şi a încărcăturilor cu agabaritul părţii de sus de nivelul 3), este calculată conform tarifelor TTI, valabile pentru transportul de mărfuri în vagon cu coeficientul 2,00 pentru masa calculată a expediţiei, determinată în conformitate cu TTI, însă nu mai puţin decât pentru 10 tone.

Pentru încărcăturile agabaritice cu agabaritul în partea de sus de nivelul 3, plata pentru transport este calculată conform tarifelor TTI valabile pentru transportul de mărfuri în vagon, pentru masa calculată a expediţiei, stabilite în conformitate cu regulile TTI, însă nu mai puţin decât pentru 10 tone, cu coeficientul 1,50.

În cazul transportului pe platformă specializată a parcului de inventar (ce aparţine transportatorului), predestinată pentru transportul containerelor de mare capacitate cu lungimea pe osiile de cuplaj a cuplelor automate peste 19 metri a mărfii, cu nivelul de depăşire a gabaritului mai mare decât cele indicate în punctul 2.5.1.1., coeficientul 1,20 prevăzut de punctul 2.1.2.7 nu se aplică.

2.5.1.3. Plata pentru transportul încărcăturii agabaritice pe transportor cu 4-6 şi 8 osii în garnitura trenului de marfă, este calculată conform tarifului TTI, valabil pentru transportul de marfă în vagon pentru masa calculată a expediţiei, însă nu mai puţin decât pentru 5 tone pentru fiecare osie a transportorului (adică 20 tone – pentru transportorul cu 4 osii; 30 tone – cu 6 osii şi 40 tone – cu 8 osii).

La tariful calculat în acest mod pentru încărcătura cu depăşirea gabaritului în partea de jos şi celui lateral de nivelul 5, se aplică coeficientul de majorare 3,00; în partea de jos de nivelul 3-4 şi cea laterală de nivelul 4 – ceficientul 2,00 pentru încărcăturile cu depăşrea gabaritului în partea de sus de nivelul 3 – coeficientul 1,50.

2.5.1.4. Plata pentru transportul încărcăturilor, caracterizate concomitent prin câteva diferite tipuri şi/sau nivele de depăţire a gabaritului, este calculată prin aplicarea la tarifele TTI a celui mai mare coeficient pentru gabaritul depăşit.

La calcularea taxelor pentru transportul încărcăturii agabaritice se aplica cel mai mare coeficient pentru gabaritul depăşit şi coeficientul pe tipul mărfii (se ţine cont de coeficientul 2,00 stabilit de punctul 1.3 Anexa 9).

2.5.1.5 Tariful pentru transportul încărcăturilor cu depăşirea gabaritului lateral şi în partea de jos de nivelul 6 a încărcăturilor supraagabaritice pe platforme cu 4 osii şi în vagon descoperit, pe transportatoare cu 4- , 6- şi 8-osii din garnitura trenului de marfă şi cu locomotivul izolată, pe transportoare cu 12- şi mai multe osii precum şi pe transportoare de tip – cuplare, cu platforme intermediare, este calculat conform regulilor şi tarifelor TTI, valabile pentru transportul mărfii în vagon cu coeficienţii:

  • în garnitura trenului de marfă – 2,00;
  • cu locomotivă izolată – 5,00.

2.5.2 Plata pentru transportul încărcăturilor de mare lungime şi a încărcăturilor pe vagoane cuplate în convoi este determinată după cum urmează:

2.5.2.1 Plata pentru transportul încarăturii de mare lungime pe un grup de vagoane cuplate în convoi pe baza unei scrisori de trăsură, este determinată prin sumarea plăţilor, calculate pentru fiecare vagon din cuplă, conform regulilor prezentei PT, valabile pentru transportul mărfii în vagonul universal. Totodată, masa totală a expediţiei se împarte în părţi egale la numărul de vagoane cuplate în convoi; plata pentru fiecare vagon se percepe ţinînd cont de masa calculată a expediţiei ce revine la un vagon.

2.5.2.2 În cazul transportului în convoi a cîtorva expediţii de vagoane cu mărfuri de mare lungime la o staţie de destinaţie, plata pentru transport este calculată conform regulilor prezentei PT, valabile pentru transportul mărfii în vagon universal pentru fiecare expediţie separat, reieşind din masa calculată a expediţiei.

2.5.2.3 Plata pentru transportul mărfii în vagoane cuplate în convoi pe baza unei singure scrisori de trăsură, este stabilită prin sumarea plăţilor, calculate pentru fiecare vagon din cuplă, conform regulilor prezentei PT. În cazul în care, în scrisoarea de trăsură nu este indicată masa mărfii în fiecare vagon din cuplă, atunci masa efectivă a expediţiei se împarte în părţi egale la numărul de vagone cuplate; plata pentru fiecare vagon se percepe reieşind din masa calculată a expediţiei ce revine la un vagon.

2.5.2.4 Plata pentru transportul încărcăturilor agabaritice, de mare lungime, în convoi de vagoane cuplate, pe baza unei scrisori de trăsură, este stabilită prin sumarea plăţilor calculate pentru fiecare vagon din cuplă, conform regulilor valabile pentru transportul de mărfuri agabaritice, în conformitate cu punctul 2.5.1 al prezentei PT. Totodată, masa totală a expediţiei se împarte în părţi egale la numărul vagoanelor din cuplă; plata pentru fiecare vagon se percepe reieşind din masa calculată a expediţiei ce revine la un vagon.

2.5.3 Pentru transportul vagonului gol, utilizat ca vagon de siguranţă, sau a vagonului gol cu cadru de siguranţă, plăţile sunt calculate în felul următor:

    • pentru vagonul din parcul de inventar (ce aparţine transportatorului) – conform tarifului 0,35 CHF pentru o 1 osie – km;
    • pentru vagonul privat (ce nu aparţine transportatorului) – conform tarifului 0,30 CHF pentru o 1 osie – km.

Dacă pentru siguranţă se utilizează un vagon încărcat, atunci plata penru transportul acestuia este calculată conform regulilor prezentei PT.

Dacă vagonul încărcat este utilizat pentru instalarea cadrului de siguranţă, atunci plata pentru transportul acestuia este calculată conform regulilor prezentei PT, valabile pentru marfa transportată, ţinînd cont de masa totală a expediţiei.

2.6 Transportul mărfurilor periculoase

2.6.1 Regulile acestui capitol se extind asupra transporturilor de mărfuri periculoase:

  • între staţiile căilor ferate ale statelor CSI:
    • raportate la clasele 1 “Substanţe şi articole explozive”, 5.2 “Peroxizi organici” (numerele ONU 3101 – 3110), 6.2 “Substanţe infecţioase” şi 7 ”Substanţe radioactive” în conformitate cu Regulile de transport a marfurilor periculoase;
    • transportul căror, în conformitate cu Regulile de transport a mărfurlor periculoase pe căile ferate, aprobate în cadrul şedinţei a 15-a a Consiliului pentru transportul feroviar al statelor – participante la CSI, din 5 aprilie 1996 şi Regulile de transport a încărcăturilor lichide în vagoane – cisternă şi vagoane de tip buncăr pentru transportul bitumului de petrol, aprobate în cadrul celei de-a 50-a şedinţă a Consiliului pentru transportul feroviar al statelor – participante la CSI, la 22 mai 2009, trebuie să fie realizat cu însoţirea mărfurilor de către însoţitorii expeditorului sau a destinatarului mărfii;
  • din/în statele CSI, republicile Letonia şi Estonia în/din ţările terţe, din/în republicile Letonia şi Estonia în/din statele CSI, pe teritoriul Georgiei în toate tipurile de trafic:
    • pentru mărfurile, raportate la clasele 1, 5.2, 6.2 şi 7, şi mărfurile indicate în Anexa 4 din prezenta PT.

Pata pentru transportul mărfurilor indicate este calculată:

  • în cazul transportului în vagon al parcului de inventar (ce aparţine transportatorului) (cu excepţia cisternei şi a vagonului de tip buncăr) - conform tarifelor TTI cu aplicarea coeficientul 2,00 pentru masa calculată a expediţiei, stabilite în conformitate cu TTI, în vagon privat (ce nu aparţine transportatorului), se aplica suplimentar coeficientul 0,85 prevăzut de TTI;
  • în cazul transportului în cisternă şi în vagon descoperit de tip buncăr, din parcul de inventar (ce aparţine trasportatorului) – conform tarifelor prezentei PT cu aplicarea coeficientului 2,00 pentru masa calculată a expediţiei, în vagonul privat (ce nu aparţine transportatorului), se aplică suplimentar coeficientul 0,85;
  • în cazul transportului în container (cu excepţia containerului – cisternă (tanc – containerului)) în vagonul parcului de inventar (ce aparţine transportatorului) – conform tarifelor TTI pentru categoria respectivă a containerelor cu aplicarea coeficientului 2,00, în vagon privat (ce nu aparţine transportatorului) se aplică suplimentar 0,85 prevăzut de TTI;
  • în cazul transportului în container-cisternă (tanc-container) – conform tarifelor, calculate în conformitate cu punctele 2.2.4 şi 2.4.3.1 din prezenta PT, cu aplicarea coeficientului 2,00.

2.6.2 Plata pentru transportul mărfurilor periculoase, care nu sunt enumerate la punctul 2.6.1 al prezentei PT, este stabilită conform regulilor prezentei PT.

2.6.3 Plata pentru transportul vagonului gol, folosit ca vagon de siguranţă, se calculează pentru:

    • vagonul parcului de inventar (ce aparţine transportatorului) – conform tarifului 0,35 CHF pentu 1 osie – km;
    • vagonul privat (ce nu aparţine transportatorului) – conform tarifului 0,30 CHF pentru 1 osie – km.

2.7 Transportul mărfii pe osii proprii

Prevederile prezentului punct se referă la materialul rulant, transportat în calitate de marfă pe osiile proprii, pe baza documentelor de transport complete.

2.7.1. Plata pentru transportul în garnitura trenului de marfă a materialului rulant (vagoane, locomotive, macarale pe şine, maşini de cale şi maşini de construcţie pe şine etc. – atribuite la poziţiile NHM 8601-8606, 99211000, 99212000, 9921400, 99221000, 99222000, 99224000), este calculată conform regulilor prezentei PT, valabile penru transportul mărfii în vagon universal al parcului de inventar (ce aparţine transportatorului) în conformitate cu punctul 2.1.1 al prezentei PT, cu aplicarea coeficientului 0,50.

Fiecare unitate al materialului rulant se consideră expediţie separată, iar masa proprie a acestei unităţi – masa expediţiei.

Prevederile acestui punct nu se extind asupra transportului vagonului gol al parcului de inventar (ce aparţine transportatorului), precum şi a vagonului gol privat (ce nu apartiţe transportatorului), menţionată în punctul 2.2.2 al prezentei PT.

2.7.2 În cazul deplasării la/din reparaţie a vagonului de marfă, gol, al parcului de inventar (ce aparţine transportatorului), la altă administraţie feroviara decît administraţia feroviara proprietară a vagonului, plata pentru transportul vagonului gol este calculată conform tarifului 0,10 CHF pentru 1 osie – km.

2.7.3 În cazul transportului materialului rulant în garnitura trenului de călători, plata pentru acest transport este calculată în conformitate cu prevederile punctelor 2.7.1 şi 2.7.2 ale prezentei PT, cu aplicarea coeficientului 2,00.

2.7.4 În cazul transportului vagonului de călători la/din reparaţie în garnitura trenului de marfă, plata este calculată conform tarifului 0,15 CHF pentru 1 osie – km. Calcularea plăţii pentru deplasarea însoţitorului se efectuează în conformitate cu punctul 2.9 al prezentei PT.

La transportarea la/din reparaţie a vagonului de căltori cu însoţitor în garnitura trenului de călători, taxele de transport sunt calculate în conformitate cu Tariful interstatal de călători.

2.7.5 Boghiurile, osiile montate, piesele de schimb, detaliile şi obiectele utilajului care sunt parte a materialului rulant sau sunt necesare în trafic, la calcularea taxei de transport sunt considerate părţi componente a materialului rulant iar masa lor este adaugată la masa materialului rulant.

La transportarea unui grup de material rulant cu amplasarea în unul sau mai multe vagoane a pieselor de rezervă, ce aparţin acestui grup, plata pentru transport este calculată conform metodei prevăzute mai sus.

2.7.6 Plata pentru transportul materialului rulant, încărcat cu alte mărfuri, decît cele indicate în punctul 2.7.5 din prezenta PT, este calculată separat pentru materialul rulant, în conformitate cu punctul 2.7.1 al prezentei PT şi aparte pentru marfa încărcată în aceasta, conform regulilor prezentei PT.

2.7.7 Îndrumarea transportorului gol, în stare tehnică bună, la administraţia feroviară (calea ferată) a altui stat, conform solicitării parvenite, pentru transportul încărcăturii agabaritice, supragrele şi de mare lungime, precum şi returnarea acestuia după descărcare (gol), la administraţia feroviară (calea ferată) – proprietară, se efectuează cu perfectarea scrisorii de trăsură SMGS şi achitarea taxelor pentru transportul transportorului pe toate liniile căilor ferate participante la Convenţia Tarifară, care au participat la transport.

Dacă marfa încărcată pe transportorul parcului de inventar, este transportată de la aministraţia feroviară – proprietară a transportorului, la calea ferată a altui stat, sau încărcarea mărfii pe transportorul îndrumat se efectuează la administraţia feroviară – proprietară a transportorului, atunci înapoierea transportorului după descărcare sau îndrumarea transportorului pentru încărcare, se efectuează pe baza scrisorii de trăsură de expediţie forma GU-27 SP, fără perceperea taxelor de transport.

2.7.8 Plata pentru transportul transportorului gol indiferent de apartenenţă, cuplat în garnitura trenului de marfă, se calculează pentru distanţa determinată în modul stabilit, pentru transportul încărcăturii agabaritice conform tarifelor, în funcţie de nr. de osii a transportorului:

  • transportorul cu 4 osii – 0,12 CHF pentru 1 osie-km;;
  • transportorul cu 6 şi 8 osii – 0,23 CHF pentru 1 osie-km;;
  • transportorul cu 12 – 20 osii – 0,35 CHF pentru 1 osie-km;;
  • transportorul cu 20 osii şi mai multe – 0,40 CHF pentru 1 osie-km;.

Plata pentru transportul transportorului (TSC-500K, TSC-400, TSC-300M) gol cu locomotivă izolată, este stabilită de administraţiile feroviare pentru fiecare caz aparte, în cadrul coordonării transportărilor respective.

Plata pentru deservirea tehnică a transportorului de către echipa de însoţire şi cheltuielile pentru întreţinerea vagonului special, se percepe în temeiul unui contract distinct încheiat între întreprinderea – beneficiară a transportorului şi depou sau administraţia feroviară (calea ferată) proprietară a transportorului.

2.7.9 La expedierea pentru încărcare, circulaţia transportoarelor încărcate cu marfă şi returul acestora de după descărcare la locul de înregistrare a transportoarelor de tip articulat, cu capacitatea de 240, 300, 400 şi 500 tone, împreună cu vagonul special de însoţire, scrisorile de trăsură se întocmesc separat pentru transportor şi vagonul special de însoţire. Plata pentru transportarea vagonului special de însoţire care circulă cu transportorul parcului de inventar (care aparţine transportatorului) şi deplasarea echipei de deservire nu se percepe separat.

2.7.10 Plata pentru restituirea rechizitelor de transportare, proprietate a administraţiilor feroviare (căilor ferate), pe transportor (indiferent de apartenenţă) nu se percepe.

Plata pentru restituirea rechizitelor de transportare, care nu sunt proprietate a administraţiilor feroviare (căilor ferate), pe transportor (indiferent de apartenenţă), este calculată conform regulilor prezentei PT, valabile pentru transportul mărfii în vagon universal, pentru masa calculată a expediţiei, însă nu mai puţin decît pentru 10 tone.

2.8 Transportul în vagon a mărfurilor cu diferite denumiri

Mărfuri cu diferite denumiri sunt considerate mărfurile, raportate la diferite poziţii NHM.

2.8.1 Dacă în componenţa expediţiei, consituite din mărfuri cu diferite denumiri, se transportă marfă agabaritică, atunci plata pentru transportul expediţiei este stabilită ca pentru marfă agabaritică, pentru masa totală a expediţiei în conformitate cu punctul 2.5 al prezentei PT.

Dacă în componenţa expediţiei, constituite din mărfuri cu diferite denumiri, se transportă două sau mai multe încărcături agabaritice, fiecare avînd diferite tipuri şi nivele de agabariticitate, atunci în conformitate cu punctul 2.5.1.4 al prezentei PT, plata pentru transportul expediţiei este calculată conform celui mai înalt nivel de agabariticitate pentru masa totală a expediţiei.

Dacă în componenţa expediţiei, constituite din mărfuri cu diferite denumiri, se transportă doua şi mai multe încărcături agabaritice, cu diferite denumiri, avînd acelaşi nivel mic de agabariticitate, plata pentru transportul expediţiei este calculată în conformitate cu punctul 2.5.1.1 al prezentei PT, pentru masa totală a expediţiei conform celui mai înalt tarif al mărfii transportate în componenţa expediţiei.

2.8.2 Plata pentru transportul expediţiei, compuse din mărfuri cu diferite denumiri, este stabilită prin sumarea plăţilor, calculate conform regulilor prezentei PT pentru fiecare tip de marfă din componenţa acestei expediţii. Totodată, plata pentru fiecare denumire se stabileşte prin înmulţirea tarifului prezentei PT pentru categoria de greutate care corespunde masei totale a expediţiei cu aplicarea coeficientului prevăzut de prezenta PT pentru marfa dată, la masa mărfii date, rotunjite pînă la tone întregi. Totodată, 500 kg şi mai multe sunt rotunjite pînă la tona completă, iar mai puţin decît 500 kg – nu se iau în calcul.

În cazul, în care masa mărfii pentru fiecare denumire nu este indicată separat, calcularea plăţii pentru transport, se efectuează conform tarifelor pentru marfa transportată contra celui mai mare tarif.

2.8.3 În cazul în care masa totală a expediţiei, compuse din mărfuri cu diferite denumiri, este mai mică decît 10 tone, atunci calcularea plăţii pentru fiecare denumire a mărfii se efectuează prin înmulţirea tarifului pentru categoria de greutate – 10 tone, cu aplicarea coeficienţilor prevăzuţi de prezenta PT pentru această marfă la masa calculată a mărfii. Totodată, masa calculată a mărfii de fiecare denumire din expediţie este stabilită prin înmulţirea a 10 tone la cîtul de la împărţirea masei mărfii la masa expediţiei, compuse din mărfuri cu diferite denumiri.

2.8.4 În cazul în care, masa mărfii din componenţa expediţiei, formate din mărfuri cu diferite denumiri este mai mică de 500 kg, atunci calcularea plăţii pentru această marfă se face ca pentru o tonă completă.

2.8.5 Excepţie face calcularea plăţii pentru transportul expediţiei, compuse din mărfuri cu diferite denumiri în vagon izotermic, pentru care calculul se efectuează reieşind din norma de greutate minimă de încărcare a vagonului – 25 tone.

Dacă masa totală a expediţiei compuse din mărfuri cu diferite denumiri este mai mică decît 25 tone, atunci calcularea plăţii pentru fiecare denumire a mărfii se efectuează prin înmulţirea tarifului pentru categoria de greutate 25 tone, cu aplicarea coeficienţilor prevăzuţi de prezenta PT pentru marfa dată la masa calculată a acestei mărfi. Totodată, masa de calcul a mărfii de fiecare denumire din componenţa expediţiei, este stabilită prin înmulţirea a 25 tone la cîtul de la împarţirea masei mărfii la masa expediţiei.

2.8.6 Plata pentru transportul în cuple de vagoane pe baza unei scrisori de trăsură a mărfurilor cu diferite denumiri, este stabilită în conformitate cu prevederile punctului 2.5.2.1 al prezentei PT, aplicînd cel mai mare tarif pentru marfa transportată în expediţia compusă din mărfuri cu diferite denumiri.

2.8.7 Plata pentru transportul expediţiei, compuse din mărfuri cu diferite denumiri, cu aplicarea rechizitelor de transportare, este calculată pentru masa totală a expediţiei, inclusiv masa rechizitelor de transportare. Totodată, în condiţia în care nu este indicat pentru care marfă sunt utilizate rechizitele de transportare, masa acestora este sumată cu masa mărfii transportate conform celui mai mare tarif din componenţa expediţiei.

2.9 Deplasarea însoţitorilor

Plata pentru deplasarea fiecărui însoţitor, a expeditorului sau destinatarului de mărfuri, care însoţeşte marfa, este calculată conform tarifului 12,00 CHF pentru fiecare 100 km începuţi.

În cazul în care însoţitorii călătoresc în vagon separat fără marfă (codul NHM 99200000), suplimentar la plata pentru călătoria însoţitorilor, se percepe plata pentru transportul vagonului, calculată conform tarifului:

  • 0,23 CHF pentru 1 osie – km pentru vagonul de marfă al parcului de inventar (ce aparţine transportatorului);
  • 0,20 CHF pentru 1 osie – km pentru vagonul privat (ce nu aparţine transportatorului);
  • 0,30 CHF pentru 1 osie – km pentru vagonul de călători privat (ce nu aparţine transportatorului) indiferent de tipul (clasa) acestuia;
  • 0,35 CHF pentru 1 osie – km pentru vagonul de călători al parcului de inventar (ce aparţine transportatorului).

Plata pentru deplasarea însoţitorilor, care călătoresc împreună cu bunurile personale (ca efect de strămutare) în vagon acoperit, la transportarea bunurilor personale (ca efect de strămutare) pe liniile căilor ferate – participante la Convenţia Tarifară în traficul între statele participante la CSI, Georgia, republicile Letonia, Lituania, Estonia, este calculată în conformitate cu Regulile de percepere a taxelor pentru transportul bunurilor personale (ca efect de strămutare) şi deplasarea însoţitorilor, dacă acestea se deplasează împreună cu ele, şi întocmirea scrisorii de trăsură SMGS în trafic internaţional aprobate în cadrul şedinţei a 62-a a Consiliului pentru transportul feroviar (ţinînd cont de modificările şi completările ulterioare).

2.10 Transportul mărfii cu rechizite de transportare şi în vagon dotat cu echipament demontabil şi nedemontabil

2.10.1 Plata pentru transportul de mărfuri cu rechizite de transportare, precum şi în vagoane dotate cu echipament demontabil şi nedemontabil, dacă masa acestuia nu este inclusă în masa tarei vagonului, este calculată pentru masa de calcul determinată ca suma masei mărfii şi a masei rechizitelor de transportare şi/sau a echipamentului demontabil şi nedemontabil, conform regulilor prezentei PT pentru marfa transportată.

2.10.2 Returnarea rechizitelor de transportare, inclusiv a echipamentului demontabil din dotarea administraţiilor feroviare (căilor ferate) – participante la Convenţia Tarifară, se efectuează fără încasarea taxelor de transport. Pentru transportul acestor rechizite, inclusiv şi a echipamentului demontabil în vagon privat (care nu este proprietate a transportatorului), cu excepţia transportorului referit la pct. 2.7.10., se percepe plata pentru parcursul vagonului conform tarifului 0,10 CHF pentru 1 osie – km.

2.10.3 Plata pentru transportul rechizitelor de transportare, inclusiv a echipamentului demontabil care nu sunt proprietate a administraţiilor feroviare (căilor ferate), este calculată conform regulilor prezentei PT.

2.10.4 Plata pentru returnarea după descărcare şi îndrumarea la încărcare a vagonului privat (ce nu aparţine transportatorului) cu echipament nedemontabil, masa căruia nu este inclusă în masa tarei vagonului, este calculată conform tarifului 0,12 CHF pentru 1 osie – km.

2.11 Transportul răposaţilor

Plata pentru transportul cadavrelor în sicrie şi urne funerare, în vagon de marfă în traficul dintre statele – parcitipante la CSI precum şi între statele CSI, Georgia, republicile Lituania, Letonia şi Estonia, este calculată conform regulilor şi tarifelor TTI, cu aplicarea coeficientului 0,10.

2.12 Transportul mărfurilor cu locomotivă izolată

Coordonarea transportului de mărfuri cu locomotivă separată, se certifică de către transportator, prin indicarea în rubrica 64 ”Note pentru calcularea şi perceperea tarifelor transportului de mărfuri” a scrisorii de trăsură SMGS, a unei note cu următorul conţinut: ”Cu locomotivă separată”.

Plata pentru transportul mărfurilor pe CFM cu locomotivă izolată, este calculată conform tarifului TTI, valabil pentru transportul mărfii în vagon, cu aplicarea coeficientului 5,00. Dacă transportul a fost realizat fără coordonarea preventivă a tarifului, atunci plata pentru acest transport se percepe în mărimea calculată de ÎS ”Calea Ferată din Moldova”.

2.13 Transportul mărfurilor în timp redus de livrare

Prin acordul între participanţii la transportare, aceasta poate fi efectuată în timp redus de livrare a mărfurilor. Coordonarea timpului redus de livrare a mărfurilor, se certifică de către transportator, prin indicarea în rubrica 15 ”Denumirea mărfii” a scrisorii de trăsură SMGS, a unei note privind reducerea termenului de livrare. Concomitent, plata pentru transportarea mărfii în vagon, UTI şi MTA, se calculează în conformitate cu prezenta PT:

  • În componenţa unui tren marfar, cu aplicarea coeficientului 1,50;
  • În componenţa unui tren de pasageri, cu aplicarea coeficientului 2,00.

2.14 Cazuri, neprevăzute de Politica Tarifară

În cazurile, care nu sunt prevăzute de prezenta PT, se aplică regulile TTI, cu excepţia prevederilor §27 “Plata pentru transportul mărfurilor de masă” sau regulile interne.



 1 Regulile acestui punct se aplică în cazurile în care un astfel de transport este coordonat cu toate administraţiile feroviare (căile ferate) participante la transport şi proprietarul vagonului, dacă în scrisoarea de trăsură care însoţeşte vagonul privat este făcută menţiunea ”Transportul containerelor de mare capacitate gol al parcului de inventar pe vagon-platformă specializat privat (ce nu aparţine transportatorului) (se indică denumirea proprietarului)” şi în condiţia transportării pe acest vagon-platformă doar a containerelor goale din parcul de inventar.